Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży

Stan błogosławiony najczęściej ma związek z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek wolałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, aby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią figurę warto zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się ścisłą dietą. Organizm przyszłej matki zużywa nieco więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie niezdrowego jedzenia oraz słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Dobrym pomysłem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym wsparciem matki w walce o upragnioną figurę są codzienne spacery z wózkiem. Przyniosą one korzyści zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać poprzednią figurę. Jednocześnie, nie zajmują wiele czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.